Blog header

Help jouw kind beter te slapen met onze Bedtijd Checklist om af te drukken

We houden allemaal van een goede nachtrust. Vooral na het hebben van kinderen, wordt het leven van een ouder plots veel drukker en vermoeiender. Maar we zijn niet de enigen die moeilijkheden kunnen ervaren om te slapen.

Zoals de National Sleep Foundation stelt, is slaap zelfs belangrijker voor kleine kinderen, aangezien het een grote impact heeft op hun mentale en fysieke ontwikkeling.

Bij het opgroeien van kinderen, kan de ontwikkeling van hun verbeelding zich vertalen in nachtmerries, die het tijdens de nacht wakker worden heel gewoon maken.

De toegenomen vraag van tijd en aandacht die uitgaat naar school en huiswerk, heeft ervoor gezorgd dat de interesse in televisie, computers en internet steeg. Dit kan ook leiden tot moeilijkheden om in slaap te vallen.

Een regelmatig en nauwkeurig slaapschema is één van de aanbevolen methodes om de kwaliteit van kinderen hun slaap  (en dat van hun ouders!) te verbeteren.

We hebben een bedtijd checklist voor jou en jouw kind gemaakt die je kunt afdrukken, zodat het slapengaan een meer ontspannende en leuke bezigheid wordt! Print deze af, plak hem aan de muur van de slaapkamer van je kind waar hij goed zichtbaar is en doorloop hem elke avond ongeveer een half uur voor het slapengaan samen met je kind.

We hopen dat jullie allemaal beter zullen slapen!

Klik hier om te downloaden.